野人花園是我唯一每張專輯都有買的團體,主唱戴倫海斯的聲音真的很棒!
這首歌是野人花園第二張專輯裡的歌,
和前一張專輯,1997年的"Turly, Madly, Deeply"有異曲同工之妙,
都是迷幻又深情的音樂,都是在美國Billboard待很久的暢銷歌曲。
歌詞裡的意境真的很美,整個曲調配上主唱的聲音,更是夢幻到不行!
這首歌名有另一個翻譯:註定愛你!

Savage Garden?? I knew I loved you 我知道我已愛上你

Maybe it's intuition
也許那是直覺
But somethings you just don't question
但有些事你從不懷疑
Like in your eyes, I see my future in an instant
就像從你眼中,我在剎那間看見了未來
And there it goes
但很快就消失了
I think I found my best friend
我想,我找到了最好的朋友
I know that it might sound more than a little crazy
我知道那聽起來有點瘋狂
But I believe...
但我相信──

*I knew I loved you before I met you
我知道我已愛上你,早在我遇見你以前
I think I dreamed you into life
我想我夢著你,已夢到走火入魔
I knew I loved you before I met you
我知道我已愛上你,早在我遇見你以前
I have been waiting all my life
我已經等了一輩子


There's just no rhyme or reason
不知何故地
Only the sense of completion
只有圓滿的感覺
And in your eyes
在你眼中
I see the missing pieces I'm searching for
我看見了那尋覓已久的失落的片段
I think I've found my way home
我想我已找到歸途
I know that it might sound more than a little crazy
我知道那聽起來有點瘋狂
But I believe... (*)
但我相信──

A thousand angels dance around you
成千的天使圍繞著你起舞
I am complete now that I've found you(*)
我已完整,因為我找到了你

arrow
arrow
    全站熱搜

    佳莉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()